U kent het wel; minder ziekteverzuim, hogere productiviteit, minder verloop, prettigere werksfeer. Wie droomt hier niet van?

Veel ondernemers hoor je zeggen: ik zal het wel slecht getroffen hebben, want dat personeel van mij is niet vooruit te branden.

Maar dit fenomeen is zeer zeker positief te beinvloeden. U als werkgever kunt hier zelf ook al een forse bijdrage aan leveren. Zaken als persoonlijke aandacht en zo nu en dan een schouderklopje doen wonderen, maar het kan nog beter;

Kweek een band door gezamenlijk iets te ondernemen.

Sportsponsoring

Dit kan middels deelname aan een van onze incentives, maar ook het hebben van een gezamenlijke band richting een sport team geeft een enorm gevoel van saamhorigheid. U zult er versteld van staan wat dit voor een effect geeft. Ineens hebben ze iets samen. Eenmaal goed gepromoot binnen het bedrijf zal deze vorm van sportsponsoring meer resultaat op leveren dan de allerbeste ARBO adviseur die u maar kunt vinden. Succes verzekerd!!

Een anekdote: het bedrijf wat een willekeurige professionele voetbalclub sponsort en dit bekend maakt aan zijn personeel zal hiermee automatisch bereiken dat ieder personeelslid zich een beetje eigenaar gaat voelen van die club. Ze zullen op verjaardagsfeestjes trots vertellen dat hun bedrijf die club sponsort waar op dat moment over gepraat wordt!! Dit dan met de nadruk op HUN BEDRIJF.

 

PRIJSVRAAG

Maar het kan nog mooier: koppel uw samenwerking met de sporter of het desbetreffende sportteam eens aan een prijsvraag of een te behalen target. Een voorbeeld: eenmaal gelieerd aan de autosport zou u uw beste verkoper heel goed kunnen belonen met een educatieve sliptraining. Niet alleen leuk, maar ook nog heel erg leerzaam.

Personeelstekort

Maar ook als u moeilijk aan het juiste personeel kan komen zou u de sollicitanten wat in het vooruitzicht kunnen stellen als ze een serieuze sollicatie willen plaatsen. We hebben het al vaker gedaan, complete personeelswervings campagnes. Op een circuit, op een boot, of in een andere inspirerende omgeving. You name it, we create it!

Vanuit een intensieve samenwerking met het FABORY rallyteam komen al deze zaken direct binnen handbereik. Belangrijk hierbij is dat u een duidelijk en voor iedereen herkenbaar imago lanceert.

Voorbeeld: de Rabobank is onlosmakelijk verbonden met het wielrennen en de ABN Amro bank doet veel mensen direct aan Ajax denken. Erg belangrijk: het gekozen medium moet bij u en bij uw bedrijf passen en van daaruit kunt u gaan bouwen aan een krachtig herstel van uw personeelsmotivatie.

Neem vrijblijvend eens contact met ons op voor een kennismakingsgesprek. Wij zullen u gegarandeerd positief doen verbazen: Personeelsmotivatie.

Gallery
Bekijk meer
Video
Bekijk meer
Verslag
14 December, 2015
Johan Faes: "Het was een prachtig seizoen!"

We hebben voor heel veel Belgische wedstrijden gekozen. In die wedstrijden kunnen we het verschil nog maken ...

Lees meer